Vælg en side

Mundbindet er blevet hverdag under Corona-pandemien. Hvor vi før stort set aldrig så ansigtsmasker i det danske gadebillede, så er de blevet en fast del af vores alles liv.

Den nye brug af ansigtsmasker blandt almindelige danskere giver også nye muligheder for markedsføring. Du kan nemlig få printet dit logo på genanvendelige mundbind, der kan sprede dit budskab vidt.

Her kan du læse meget mere om ansigtsmasker og muligheden for at markedsføre din virksomhed med smarte mundbind med dit logo.

Hvad er en ansigtsmaske?

En ansigtsmaske er en maske, der dækker underansigtet, både næse og mund. Der findes forskellige ansigtsmasker alt efter formålet, men de skal beskytte dig på den ene eller anden måde.

Nogle masker er lavet til at beskytte dine lunger mod støv og snavs fra omgivelserne. Andre ansigtsmasker er lavet til at beskytte mod sygdomsmitte. Den ansigtsmaske, du kan læse mere om her, er den udgave, som vi alle kender fra gadebilledet under Corona-pandemien.

De mest udbredte ansigtsmasker er i dag engangsmundbindet, der kun kan bruges en enkelt gang, før det skal smides ud. Engangsmundbindet er en smart løsning, hvis det skal gå hurtigt, eller du er på farten.

Vi ser dog også rigtig mange andre smarte løsninger på behovet for at beskytte sig med masker. Det genanvendelige og bæredygtige stofmundbind er blevet populært sammen med de fikse plastikvisirer.

Fælles for alle ansigtsmasker er dog, at de beskytter dig selv og andre mod smittefare uanset udgaven.

Fra ineffektive forsøg til god beskyttelse

Der er lang vej fra de første prøvende forsøg på en beskyttende maske til den ansigtsmaske, som vi bruger i dag. De allerførste effektive mundbind blev fremstillet i stof, men der er sket store fremskridt siden.

Oprindeligt blev masken opfundet til at beskytte patienter på operationsbordet. Masken modvirkede bakterier fra kirurgen og andre i operationsstuen blev overført til patienten.

Siden da har mundbindet vist sig også at være et effektivt middel under influenzaepidemier og lignede, hvor sygdommen har været meget smitsom.

Sygeplejerskerne trak i mundbindet under Den spanske syge, og i asien er ansigtsmasken en fast del af hverdagen efter influenzaepidemier i starten af årtusindet. Ansigtsmasken er derfor i dag en fast del af værnemidlerne mod smitsomme sygdomme i hele verden.

Sådan virker mundbind mod smittespredning

Influenza spredes gennem luften, når en inficeret nyser, hoster eller taler. Dråberne fra mund og næse indeholder virus, der overføres via fysisk kontakt, kontaktflader eller indånding. Ansigtsmasken skaber en barriere, så dråber ikke så let spredes. Derfor kan du beskytte andre mod smitte, hvis du ifører dig en ansigtsmaske.

Du beskytter dog også dig selv, hvis du husker ansigtsmasken, før du bevæger dig ud. Masken forhindrer, at du ikke kommer i kontakt med dråber med virus fra andre mennesker. Du beskytter derfor både dig selv og andre, hvis du bruger mundbind.

Mundbindet er et supplement til mange andre gode tiltag mod smitten som eksempelvis håndvask. Det kan derfor ikke stå alene i kampen mod sygdom, men er en god beskyttelse sammen med mange andre initiativer.

Ansigtsmasken i gadebilledet

I Danmark har vi ikke været vant til at se mundbind brugt i offentligheden. Det er først med Corona-pandemien, at de almindelige danskere er trukket i de beskyttende ansigtsmasker.

I asien har man dog i mange år i stor stil brugt ansigtsmasker i offentligheden. Du vil se mange, særligt i Japan, der dagligt bruger masker, når de kører med metro eller handler ind.

Asien har været ramt af både SARS og fugleinfluenzaen i begyndelsen af 2000’erne. Influenzaepidemierne fik asiaterne til at bruge mundbind som beskyttelse. Efterfølgende er maskerne fortsat med at være en del af den faste beklædning.

Måske kommer vi til at se samme brug i Danmark, hvor maskerne vil blive en mere fast del af fremtidens gadebilledet. Tiden med Corona-influenzaen har i hvert fald gjort danskerne vant til at bære beskyttende masker i offentligheden.

Mundbind som modefænomen

Selvom mundbind oprindeligt blev brugt i asien som værnemiddel mod epidemierne, så har de fået en ekstra funktion. I asien bruges mundbind både til:

  • At beskytte sig selv mod sygdom
  • At beskytte andre mod sygdom
  • At se moderigtig ud

Der er nemlig også mode i ansigtsmasker.

Du har måske selv bemærket, at der findes et væld af flotte farver og designs, når det kommer til mundbind. Mennesket er et forfængeligt væsen. Derfor bliver ansigtsmasken endnu en måde at udtrykke vores personlige stil på.

Ansigtsmasken er derfor ikke kun en måde at beskytte dig selv på. Du kan også bruge ansigtsmasker til at udtrykke en særlig stil, holdning eller eksponere virksomheder med logoprint.

Få din virksomhed eksponeret i virkeligheden

Med rigtig mange ansigtsmasker i gadebilledet, er det en oplagt mulighed at udnytte til markedsføring. Ved at få printet din virksomheds logo på en genanvendelig stofansigtsmaske, vil din virksomhed blive eksponeret igen og igen.

Hver eneste gang én af dine ansigtsmasker vil blive taget i brug, vil bæreren ikke sprede sygdom, men derimod dit logo rundt i offentligheden. Det første, vi som mennesker kigger på, er hinandens ansigter. Derfor vil logoet vil være synligt hele tiden og blive bemærket.

Mange større virksomheder har allerede sendt masker med logoer ud i deres sortiment. Du kan derfor lægge dig i forlængelse af trenden, hvis du ønsker en effektiv markedsføringskampagne, der vil blive set.

Stofmundbind er en bæredygtig løsning

Hvis du gerne vil have lavet smarte ansigtsmasker med dit logo, så kan du bestille stofmasker med tryk. Ansigtsmasker i stof er gode, fordi de kan bruges igen og igen. Det tiltaler dine kunder i en tid, hvor der er ekstra fokus på miljørigtige løsninger.

Stofansigtsmasker er en mere bæredygtig løsning sammenlignet med engangsmundbind. En ansigtsmaske i stof er både behagelig at have på, og du kan bruge den igen fremfor at smide den ud efter brug. Når ansigtsmasken er brugt, skal den nemlig blot vaskes, før den igen er klar til brug.

Hvis du vil bruge stofmundbind til reklame, så skal de være af en vis kvalitet. Ellers kan du risikere, at de ikke får den effekt, du drømmer om.

Ansigtsmasker med logo i god kvalitet

Det vigtigste angående dit logo på en ansigtsmaske er, at du får lavet dem i en ordentlig kvalitet. Masken skal have en god pasform og være behagelig at have på. Hvis de er ubehagelige, vil de ikke blive brugt og mister deres formål. Ved at få produceret gode reklamemasker, vil de blive brugt – og dermed set af potentielle nye kunder.

Printet af dit logo skal være af høj kvalitet, hvis det skal holde til at blive vasket. Hvis du ikke får lavet dem ordentligt, kan logoet skalle af efter vask. Uden logoet mister masken sin markedsføringsværdi.

Så kontakt endelig os, hvis du skal bruge kvalitetsmasker med logoprint, der kan bruges igen og igen.

Logoer på ansigtsmasker

Det kan være en god ide, at du overvejer, hvordan dit logo vil tage sig ud på en ansigtsmaske.

Ansigtsmasken er formet efter og sidder behageligt omkring ansigtet. Derfor skal dit logo stadig være læsbart, selvom det ikke er trykt på en plan overflade. Måske skal dit logo skaleres eller rettes til, så det passer til den facon, en maske har.

De mest effektive logoer til ansigtsmasker er af begrænset størrelse, enkle og iøjnefaldende. Sørg for at teste dit logo af på en ansigtsmaske i praksis, før du bestiller en større omgang.

Udover at dit logo selvfølgelig skal være let at se og læse, så skal printet på masken også tiltale flere forskellige slags mennesker.

Når vi som mennesker skal bære en maske, så er det vigtigt, at det ser godt ud og passer til påklædningen. Derfor skal logoet være forholdsvist neutralt, så masken bliver brugt mest muligt.

Du kan eksempelvis holde dig til en mere neutral farve på selve masken, hvis dit logo er spraglet.

Ansigtsmasker til børn og voksne

Hvis en ansigtsmaske skal være beskytte effektivt, så skal den også sidde rigtigt. Her er størrelsen og pasformen på masken afgørende, fordi den skal slutte tæt og sidde komfortabelt om ansigtet.

Mennesker kommer i alle former og størrelser, og derfor kan du med fordel få lavet ansigtsmasker med logo til både voksne og børn. På den måde bliver dit logo set af flest mulige mennesker, når både de allermindste og voksne spreder budskabet.

Du kan overveje, hvem din målgruppe er, før du får lavet ansigtsmasker i flere størrelser. Er børnefamilierne dine kernekunder, kan det være ekstra tiltalende for potentielle kunder, at du sørger for deres børn, også er beskyttede med en ansigtsmaske.

Vi kan lave ansigtsmasker med logo til både voksne og børn, så du kan nå ud til din målgruppe på en smart måde.

Sådan markedsfører du via ansigtsmasker med logoer

Det er ikke nødvendigt at få lavet tusindvis af ansigtsmasker med dit logo, hvis du vil markedsføre din virksomhed. Maskerne kan nemlig bruge igen og igen, så reklamen får en rigtig lang levetid.

Prisen på ansigtsmasker med logo er højere end eksempelvis flyers eller lignende trykt markedsføringsmateriale. Pengene er dog godt givet ud, fordi maskerne faktisk har en brugsværdi udover den rene markedsføring. Det inviterer til, at maskerne bliver brugt som værnemiddel, så dit logo bliver spredt på en naturlig måde i offentligheden.

Du kan vælge at give ansigtsmaskerne til dine kunder, så de spreder budskabet om din virksomhed. Dine kunder kan nemlig fortælle om din virksomhed, hvis nysgerrige spørger ind til logoet på deres ansigtsmaske.

Fordelene ved ansigtsmasker med logoprint

Er du på udkig efter en smart markedsføringsløsning, der vil sprede din virksomheds logo vidt? Så er ansigtsmasker med dit eget logo et effektivt middel. Fordelene ved at få lavet ansigtsmasker med logo er:

  • Din virksomhed vil få stor eksponering
  • En beskyttelsesmaske har en reel brugsværdi
  • Maskerne er genanvendelige og har lang levetid

Du kan derfor med fordel få lavet flotte ansigtsmasker med logoprint, hvis du vil gøre opmærksom på din virksomhed på en smart og effektiv måde. Ansigtsmaskerne vil nemlig blive taget i brug, så dit logo bliver set af rigtig mange nye potentielle kunder.